MENU
Harm Mulder

DAHW februari Harm Mulder

Deze maand een bijzondere dealer aan het woord: Harm Mulder, geboren Nederlander, maar sinds 1986 woonachtig in Barcelona. Begonnen met de outdoor producten van Mobilane, via pieken en dalen uiteindelijk benoemd als nieuwe Spanje dealer voor de LivePicture en LivePanel systemen. Zijn jaren lange Mobilane ervaring en opgedane kennis van de producten en markt, leveren deze maand prachtige verhalen en goede tips op.

Waarom ben je dealer van Mobilane?

Iets meer dan 10 jaar geleden kwam ik in contact met Mobilane en na een paar gesprekken ben ik begonnen met het opzetten van Mobilane Spanje. Het LivePicture en LivePanel systeem bestond toendertijd nog niet en het ging daarom uitsluitend om de Mobilane Kant & Klaar Haag. Mobilane Spanje werd een eenmansbedrijf en na een snelle start kwamen de eerste orders al binnen. In een zeer korte tijd was ik ook al in staat om een netwerk van wederverkopers op te zetten die uiteraard ook voor diverse opdrachten zorgden. Verder was het contact met architecten, landscape designers en grote kwekerijen een belangrijke zet voor de promotie van het product. Niemand wist van de Mobilane Kant en Klaar Haag af en na een korte uitleg was men direct overtuigd.

Gezien het klimaat waren we in staat om het hele jaar door te kweken. Niet alleen diverse soorten Hedera werden hier gekweekt, maar het bleek dat ook andere planten, zoals: “callistemon viminalis”, “photinia Red Robin”,”trachelospermum jasminoides” et cetera het zeer goed deden in het Spaanse klimaat. Na enige tijd ging het steeds beter en vestigde ik ook een record order voor de expo in Zaragoza, een opdracht van maar liefst 1.000 hagen voor één project.

Echter had niemand de bouwcrisis van 2008 verwacht die plotseling toesloeg in Spanje. Deze trof ons zeer hard doordat de Mobilane Kant en Klaar Haag een product was dat direct gerelateerd was aan deze sector. Helaas hebben we er uiteindelijk een punt achter moeten zetten en hebben we besloten om Mobilane Spanje te stoppen.

Gelukkig heb ik altijd contact gehouden met de organisatie en kwam ik Mobilane weer tegen op De Dag van de Openbare Ruimte in Utrecht. Direct werd ik verliefd op de Livepicture en Livepanel sytemen en vroeg ik om dit exclusief te kunnen vertegenwoordigen in Spanje. Uiteindelijk ben ik hier eind 2017 mee van start gegaan.

 

Harm Mulder

 

Wat is de grootste uitdaging voor een Mobilane dealer?

De grootse uitdaging is natuurlijk het binnenhalen van projecten en het opzetten van een netwerk van wederverkopers. Ik ben allereerst begonnen met het opzetten van een website die dient als showroom. De inzet van social media (Instagram en Twitter) leverden direct veel leads op. De eerste opdrachten zijn daar dan ook op terug te vinden.

 

Noem een leuke situatie die je als Mobilane dealer hebt meegemaakt

Een vaak voorkomende reactie na het zien van het product is vaak dat men denkt dat het plastic planten zijn (ja, ze zien er zó echt uit). Tevens denkt men dat het systeem juist voor plastic is. Vaak begrijpt men dan ook niet de “hoge” prijs. Verwarring alom dus. De verwarring heeft ook vooral te maken dat men in Spanje totaal geen groene vingers heeft. Bloemen naar iemand meenemen is niet normaal en doet men eigenlijk alleen maar bij het overlijden of een bruiloft van iemand.

 

Wat voor reacties krijg je terug van klanten?

Over het algemeen zijn de reacties zeer positief. Men vindt het een schitterende oplossing, vooral omdat men “niet zo veel water hoeft te geven”. De prijs is vaak een drempel als het om privé installaties gaat. Voor grotere projecten gaat men toch al vaak over op de LivePicture 3 omdat dit een veel goedkopere oplossing is dan een volledige groene muur. Groene wandsystemen zijn overigens ook meer op de markt te vinden.

Wat zou je graag nog kwijt willen aan de andere Mobilane dealers?

Omdat de Liveproducten direct aanspreken, is het redelijk makkelijk om de interesse op te wekken. Ik ga daarom direct over op het gezondheidsaspect van “groen in huis”. Een zeer belangrijke methode wat vooral bij interieur designers goed ontvangen wordt. Belangrijk is dus ook om dit op de diverse social media kanalen te vermelden. Binnen de dealergroep is het dus ook belangrijk om elkaar op de hoogte te houden, zodat we de diverse projecten wereldwijd kunnen delen.

 

Mobilane dealer aan het woord

Iedere Mobilane dealer heeft zijn eigen ervaringen. Zowel met klanten, als ook met onze producten. We leren van elkaar door deze ervaringen te delen. Mobilane vertaalt dit in het nieuwe initiatief: ‘Mobilane dealer aan het woord’. Iedere maand stellen we een Mobilane dealer een aantal vragen en zetten we zo zijn persoonlijke ervaringen op papier. Via onze website, sociale media en nieuwsbrief bereikt dit vervolgens de vakgenoten.

Bijdrage dealers

We danken Harm Mulder hartelijk voor hun bijdrage deze maand aan Mobilane dealer aan het woord. Bent u dealer van Mobilane en wilt u graag in aanmerking komen voor deze rubriek? Breng dit dan onder de aandacht bij uw Mobilane accountmanager, Pieter van der Meij (nationaal), of Shari van Oostrom (internationaal) of stuur rechtstreeks een e-mail naar Marketing@mobilane.nl.

Mobilane B.V.

  • Broekweg 3, 3956 NELeersum
  • Postbus 2, 3956 ZR Leersum
  • +31(0)343 42 08 65
  • info@mobilane.nl

Blijf op de hoogte

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.